onsdag 22 oktober 2008

The eye




Imorgon skall jag spela tennis.
Det känns spännande.
Och lite,
annorlunda.


Jag gav bort 5 kronor idag,
för att en fullis med rullator skulle kunna köpa en öl.

Det visste jag inte då.
Men jag borde ha anat.

I väntsalen 07:15
"Åh, haru möjligtvis en femma?"
"Ja, jag tror faktiskt det. Här."
"Tack vad snällt.
(går bort till sin vän)
Öh här haru till ölen Leffe."
Leffe fjärtar högljutt och stolt.
Efter en stund illaluktande.

Jag är glad att jag missade både tåg och buss till Malmö och fastnade i Kalmah,
annars hade jag aldrig upplevt detta fantastiska.
Men så är det med ödet.

Och,
Tack Simon, kära kusin,
för glass, so you think you can dance, sovplats, skitkulighet.

Kärlek

P

2 kommentarer:

Peter sa...

Pahaha! Moj min vän. Vad kul att du missade bussen :) Det hade inte varit likt dig om du hunnit med den.

Imorn överger jag Åby-hyddan för automobilfärd med destination Göteborg. Det ska bli spenande. Jag har diskat närmast oändliga mängder disk idag. Ty gårdagen bjöd till sushibak, en syssla som tydligen genererar en och annan smutsig tallrik. Smarrigt var det i alla fall. Fastän vinägerstanken etsade sig fast på mina fingrar och har plågat mig hela dagen.

Nu: packning.

Vi snackes.
puss å kram

guldpian sa...

Mums Peter.

Hejhej.

P