tisdag 18 november 2008

Dags att sova lite i bastun



Vi har tydligen en del att reda ut här du och jag.

Jag tycker absolut du ska gifta dej rikt. Det låter vettigt,
ska nog göra det själv också.
Detta betyder med andra ord att du och jag inte kan gifta oss.
Det skulle inte funka ekonomiskt.
Hoppas det känns okej med dej.


Nu:

HÄLSENETESTET 1:

1. sätt dej med benen rakt utsträckta framför dej.

2. spänn benen och fötterna, och sträck tårna mot dej, så att du liksom vinklar fötterna mot dej.

3. kolla vinkeln som foten skapar, är den mer än 90 grader så har du korta hälsenor.


HÄLSENETESTET 2:

1. sätt dej på huk.

2. luta dej framåt, så långt det går.

Du märker, kan du ej sitta på huk knappt så är det något knasigt definitivt. Har du dessutom svårigheter med att luta dej framåt i hukning kan detta också tyda på korta hälsenor.


HÄLSENETESTET 3:

1. gå fram och tillbaka.

2. testa att sträcka upp tårna mot skyn, dvs vinkla foten, när du går. Så att du sätter ner hälen först, medans du under hälnedsättningen vinklar foten så ycket du kan så tårna pekar uppåt.


Du kan ju också ställa dej mot en vägg el. dyl. och göra en sån där muskelsträckare. Se hur mycket du pallar sträcka foten.

6 kommentarer:

1000 orsaker sa...

en konstigt känsla av deja vu kommer plötsligt över mig

Anonym sa...

åå nu tänker jag på liv! liv "hälsenan" ambjörnsson!

Dr LaToya sa...

Ida,
haha, ja jag med.
Och på Alexander Hälsenan Kirkhoff.

Dom är själsfränder tror jag.

Al,
du och Liv är själsfränder tror jag.

Och Linn också, Linn Hälsenan Björklund!

1000 orsaker sa...

jag är för själsfränder

thumbs up

1000 orsaker sa...

eller heels up

aja

hejdå!

guldpian sa...

Jag undrar om det är nyttigare för folk med korta hälsenor att gå med högre klackar.
Jag undrar, vad är normen.
Hur ser dagens hälsene-ideal ut?

Är folk med korta hälsenor en minoritet?
Är jag normal?